zondag 4 maart 2018

Focus 2: Hoe voer je klantvriendelijke telefoongesprekken aan de onthaalbalie




Open een leeg word-document, naam, klas en datum in de koptekst.

Vraag 1)

Maak met het programma http://www.wordle.net/ een woordenwolk over 10 belangrijke begrippen over telefoneren.

Je mag zelf 10 begrippen/woorden kiezen.
Klik op create en noteer 10 woorden en klik dan op GO.
Ben je klaar print je je woordenwolk uit, zet je je naam erop en geef je hem af aan de leerkracht.
Als printen niet lukt maar je een screenshot met het knipprogramma en plak je het in word.

Vraag 2)

Vul in:

Neem de tekst over in je word-document.


















Vraag 3)

Hoe bereid je een telefoongesprek voor.
Maak een lijst van elementen die jij zou opnemen in een telefoonmemo. Noteer er minsten vijf.

Let op je taal!!

Vraag 4)

Nu ga je zelf een telefoonmemo maken in Word.
Probeer onderstaande telefoonmemo na te maken.


Vraag 5) Vul de telefoonmemo in op basis van het volgende telefoongesprek




Vraag 6) Klik op onderstaande link en doe de Race tegen de klok

http://guyoef1.methodesites.be/economie/ED6/alfabet_oef1/index.htm
Noteer hoeveel seconden je nodig had?




Vraag 7)

Als telefonist(e) moet je vaak moeilijke namen van personen en ondernemingen noteren. Het correct doorgeven van namen is van groot belang. Bovendien zijn veel mensen heel gevoelig voor het juist vermelden van hun naam.



Spel je eigen naam met behulp van het internationaal telefoonalfabet.
Spel ook de naam van drie lerkrachten


  • Jullie Nijs
  • Ellen Daniëls
  • Stephanie Haex
Vraag 8)

Hoe begroet je aan de telefoon?



Zet de vijf stappen van een telefoongesprek in volgend schema.
Maak dit schema ook na.



Vraag 9)
Je wacht bij het binnenkomen van een telefoongesprek best niet te lang met opnemen. Probeer binnen de 20 seconden op te nemen. Direct opnemen doe je best niet. Waarom denk je?

Vraag 10)

Welke belangrijke tip geeft Frederik Imbo voor het begroeten van de oproeper aan de telefoon?

Vraag 11)

Hoe begroet je het best iemand

- voor 12 uur?
- tussen 12 uur en 18 uur?
- na 18 uur?

Noteer drie keer hoe jij telkens iemand zou begroeten en wees volledig en vergeet je eigen naam niet te noteren.

Vraag 12)

Een goede spreektechniek is heel belangrijk. Waarom denk je?

Zoek de betekenis van: (gebruik een online woordenboek indien nodig)

- articulatie
- intonatie

Noteer de uitleg in je word-document.

Vraag 13)

Ga naar volgende website en maak een account. Je gaat een poster maken over telefoonetiquette.

http://edu.glogster.com/signup?type=student

code:8A3G98



https://edu.glogster.com

Neem je boek pagina 34. Daar vind je 10 tips over telefoonetiquette.
Zorg voor een leuke poster waarin alle belangrijke kernwoorden worden samengevat.
Zorg voor leuke lay-out, gebruik afbeeldingen en wees vooral creatief. Yes you can!

Ben je klaar, maak een screenshot en plak dit in je word-document.

Hieronder zie je een voorbeeld.






Sla dit document op onder NaamVoornaam_JaarMaandDatum_Focus2

Uploaden bij 3.10-C1-Focus 2: klantvriendelijke telefoongesprekken




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Examen retail verkoopgesprek volgens AIDA-model

Voor jullie examen gaan jullie per twee een verkoopgesprek uitwerken en dit presenteren tijdens jullie mondeling examenmoment. Schrijf dit z...