dinsdag 20 februari 2018

Focus 1: bezoekers klantvriendelijk onthalen





Op een leeg word-document vul je via koptekst je naam, klas en datum in.
Daarna noteer je de titel van deze blogopdracht. Vervolgens neem je de vragen over en noteer je de antwoorden eronder.





Vraag 1)



Zoek via de website van de VDAB 1 jobadvertentie voor een receptioniste of een onthaalbediende.
Noteer ook waar de letters VDAB voor staan.

https://www.vdab.be/



Beantwoord volgende vraagjes:
1a) Geef de functieomschrijving?
1b) Sinds wanneer staat de vacature online?
1c) Geef drie jobgerelateerde competenties?
1d) Geef drie persoonsgebonden competenties?
1e) Welke studies zijn vereist voor deze job?
1f) Is werkervaring belangrijk?
1g) Geef de plaats van de tewerkstelling?

Vraag 2)

Maak starter 2 pagina 11.
Vraag ook het organogram aan je leerkracht.
Doe dit in je boek. Ben je klaar komt de leerkracht kijken.

Vraag 3)

Pagina 12 puntje 2.
Je krijgt van je leerkracht het grondplan van M&C. Duid met de cijfers uit de tabel aan waar je deze afdelingen of personen uit de vorige vraag terugvindt.
Doe dit in je boek. Ben je klaar komt de leerkracht kijken.
Geef het grondplan af aan de leerkracht.


Vraag 4)
Lees aandachtig starter 3 pagina 12.

Je vindt 13 richtlijnen voor een klantvriendelijk onthaal.
Geef elke richtlijn een getal naar belangrijk. 1 zet je dus bij de richtlijn die jij het belangrijkste vindt, 2 bij een richtlijn die je ook heel belangrijk vindt maar net iets minder en zo ga verder...

 Doe dit in je boek. Ben je klaar komt de leerkracht kijken.





Vraag 5)

Oefening 2 pagina 13.
Lees aandachtig het onthaalgesprek.
Beantwoord daarna de vragen in je boek pagina 13.

Vraag 6)

Starter 4 pagina 14.
Lees aandachtig de tekst en beantwoord dan de vraagjes.


6a) Waar vind je de onthaalbalie in een bedrijf het best?
6b) Waar moet je het logo van het bedrijf plaatsen?
6c) Waarom is het belangrijk om voldoende afstand te houden tussen de balie en de zithoek?
6d)Waar vind je best het toilet terug?
6e) In welke ruimte vindt de ontmoeting met je bedrijf meestal plaats?
6f) Geef 4 verschillende manieren om een bedrijf te presenteren aan wachtende bezoekers.
Zoek van elke manier een afbeelding. Plaats deze afbeelding in een tabel.
Zie voorbeeld hieronder








6g) Om het de bezoekers gemakkelijk te maken zorg je ook best voor:

  • .......????
  • .......????
  • .......????
  • .......????

Als je de antwoorden in je boek hebt gevonden ga je hetzelfde doen als hierboven. Je maakt opnieuw een tabel aan.
Via onderstaande website ga je op zoek naar het gevraagde meubilair. Je kopieert het en plakt het in je tabel samen met de prijs.

Vraag 7)

Lees aandachtig starter 5 pagina 16.
Beantwoord de volgende vragen.


7a) Waarom is het belangrijk dat bezoekers zich moeten registreren aan de ontvangstbalie?
7b) Op welke manieren kan men zich laten registreren?
7c) Welke manier van registreren is nog steeds de manier bij uitstek?

Vraag 8)

Jullie gaan nu zelf een registratielijst maken.
Neem jullie boek pagina 16-17.

Volg de stappen aandachtig.

Je moet dit resultaat krijgen.

Vraag 8 maak je een nieuw word-document.
Je slaat dit op als NaamVoornaam_JaarMaandDatum_Registratielijst en daarna uploaden bij C1-Registratielijst.






Vraag 9)

Action 1 pagina 17.
Markeer de taken die volgens jou tot de kerntaken van een receptionst(e)/onthaalbalie horen.


Doe dit in je boek. Ben je klaar komt de leerkracht kijken.

Vraag 10)

Action 2 pagina 18.
Je ontvangt van je leerkracht drie cv's.
Bekijk ze aandachtig.
Wie zou jij adviseren voor de job.
Noteer je antwoord in je boek.


Vraag 11)

Action 3 pagina 18-19.
Bekijk de uitspraken en noteer de antwoorden in je boek.
Roep de leerkracht als je klaar bent.


Vraag 12)

Action 5 pagina 19-20.
Lees aandachtig de tekst.


Vul in je boek de Do's en Don'ts die je in het artikel terugvindt.
Roep de leerkracht als je klaar bent.



Alles wat je in word hebt gemaakt sla je op onder je NaamVoornaam_JaarMaandDatum_Focus1 en daarna uploaden bij C1-Focus1 klanten klantvriendelijk onthalen.


Veel succes!



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Examen retail verkoopgesprek volgens AIDA-model

Voor jullie examen gaan jullie per twee een verkoopgesprek uitwerken en dit presenteren tijdens jullie mondeling examenmoment. Schrijf dit z...