zondag 21 januari 2018

Focus 2.3 Welke documenten heb je nodig bij het controleren van een levering?




Open een leeg word-document en zorg voor een voettekst met je naam, klas en datum.



Bekijk aandachtig onderstaande prezi en beantwoord volgende vraagjes







1) Welke twee documenten vergezellen de levering?

2) Waarvoor dient de pakbon?

3) Waarvoor dient de CMR?

4)

Lees onderstaande casus:


Je hebt vijf bureaustoelen gekocht bij de Ikea.

Je mag via de website van de Ikea zelf vijf bureaustoelen kiezen. (Geen budgetbeperking)

http://www.ikea.com/be/nl/search/?query=Bureaustoelen

Je krijgt van je leerkracht een CMR.
Je gaat deze invullen met behulp van onderstaande link
https://www.cmrdirect.be/cmr-invullen

Op deze website vind je alle informatie over hoe je een CMR moet invullen.


  • Afzender: adres Ikea Hasselt (dit adres vind je op de website )
  • Geadresseerde: Dat is je eigen adres.


  • Adres inontvangstneming is het adres van de Ikea.
  • Op de dozen hangt een grote pakbon met volgend nummer: 857.
  • De datum van afgifte is de datum van vandaag.
  • Het transport regel je via Transport Alders. (Het adres vind je op de website van Alders Transport)
  • Het totaalgewicht is 250 kilo.( 1 colli)


Vraag 5)

Ga naar de website van de Alders Transport en beantwoord volgende vraagjes:

LET OP DE ANTWOORDEN WORDEN JE NIET OP EEN DIENBLAADJE AANGEBODEN.
JE ZAL GOED MOETEN ZOEKEN OP DE WEBSITE

ANTWOORD IN VOLLEDIGE ZINNEN: Bv. Er werken bij Alders Transport ........ mensen.
Zorg voor leestekens en gebruik hoofdletters.

http://www.alders-transport.be/index.asp

a)  In welk jaar is Alders Transport opgericht?
b) Hoeveel personeelsleden werken er bij Alders Transport?
c) Hoeveel km wordt er per dag ongeveer gereden?
d) Over hoeveel opleggers beschikt Alders Transport?(camions)
e) Alders Transport beschikt over een zeer uitgebreid wagenpark.
   Geef drie soorten opleggers?
f) Alders Transport beschikt over een eigen opleidingscentrum. In hoeveel talen worden er cursussen gegeven? En in welke taal?


Vraag 6)

Maak onderstaande bestelbon na in word.
Let wel op: Je moet zelf je 5 bureaustoelen invoegen (artikel, omschrijving, hoeveelheid, eenheidsprijs en het totaal berekenen)



Heb je alles klaar?
De CMR geef je af aan Mevrouw Daniëls en het word-document upload je via smartschool (retail3/focus2.3/blogopdracht2.3)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Examen retail verkoopgesprek volgens AIDA-model

Voor jullie examen gaan jullie per twee een verkoopgesprek uitwerken en dit presenteren tijdens jullie mondeling examenmoment. Schrijf dit z...